Home

Regelmessig mens etter p piller

Det kan skje litt med kroppen når du starter og slutter på p-piller, men sistnevnte er faktisk helt feil. - Det er ingenting som har vist at det blir vanskeligere å få barn etter at du har gått på p-piller, sier Stine Therese Myhre Solli, som er sykepleier ved Sex og Samfunn.. Det er imidlertid slik at kroppen kan trenge litt tid til å justere seg etter at du har sluttet på prevensjonen Etter p-pillebruk trenger kroppen litt tid til å justere seg. Og det kan ta tid før du blir gravid. Hvor lenge det tar, vil variere, men ifølge Storbritannias National Health Service (NHS), kan menstruasjonssyklusen være uregelmessig i opptil tre måneder etter at du slutter å ta pillen

P-piller: - Dette skjer når du slutter på p-piller

Gravid etter p-piller - NHI

Dette skjer med kroppen når du slutter på P-piller - Hei

1. Jeg sluttet på p-piller i september etter å ha gått på de i omtrent 3 år (har gått på p-piller siden jeg var 16, men har hatt noen pauser på rundt et år - sist for 3 år siden). Jeg har alltid har regelmessig mens. Det tok 33 dager etter pilleslutt før jeg fikk mens igjen, og neste kom da 28 dager etter den igjen
  2. Uregelmessig mens etter p-pille slutt. Still spørsmål Still spørsmål account_circle. Jente, 20 år. account_circle. Jente, 20 år. SPØRSMÅL. Jeg sluttet på p piller for ca 6 måneder siden(i august 2017) , så gikk det en stund før jeg fikk mensen men jeg fikk det i starten av november
  3. i mange år. Det var ikke før i slutten av september jeg fikk tilbake mensen, men kun veldig korte og lette blødninger. Typ 3-4 dager der jeg kun trenger truseinnlegg. Veldig ulikt mensen før jeg begynte på p-piller! Dessuten en veldig kort sy..
  4. Jeg blir så frustrert over dette her. Jeg sluttet på p-piller i januar/feb, og har brukt metoden hoppe av i svingen.. siden jeg ikke tåler kondomer. Jeg vil gjerne ha barn, men sambo er ikke helt klar enda, men sier at skjer det så skjer det. Jeg hoppet på en måte over en syklus, og nå venter jeg..

Regelmessig syklus etter p-piller? - Bli gravid

1. er veldig lang (mellom 35 og 65 dager). Jeg har nettopp vært hos fastlegen, og han mente at han kan gi meg hormon medisin hvis jeg vil bli gravid nå
  2. ipiller; Hormonspiral eller kobberspiral; Overgangsalder; Eller uregelmessig menstruasjon pga manglende eggløsning. Mer sjeldne årsaker: Betennelser; Infeksjon; Polypp; PCOS - Polycystisk ovariesyndrom; Godartede svulster i hjernen; Kreft i underlivet som for eksempel livmorkref
  3. Sist mensen begynte jeg på p-piller, men mensen sluttet ikke og jeg blødde i omtrent 2 u... 07.05.2008 2008 Kropp og helse Jeg fikk mensen får noen måneder siden. 26.04.2017 2017 Kropp og helse fikk mensen første gang sist måned, men har ikke fått det nå. 01.10.2019 2019 Kropp og hels Har du ikke fått igjen mensen etter tre måneder, kan det være lurt å kontakte lege for en sjekk.
  4. De vanlige bivirkningene av p-piller er: Vaginal blødning, kvalme, ømme bryster, hodepine, vektøkning, humørsvingninger, soppinfeksjon i skjeden, nedsatt sexlyst, utflod og visuelle endringer med kontaktlinser. Disse kalles de snille bivirkningene av P-piller. Vi skal s

P-piller: - Dette skjer med kroppen din når du slutter med

Menstruasjonssmerter er vanligere blant yngre kvinner og starter første gang cirka 6-12 måneder etter første menstruasjon. men disse har ofte ikke like god virkning som NSAIDs. Mange opplever bedring av p-piller, og svært mange prøver ut dette alternativet Begynte på p-piller for tre-fire år siden for å få den regelmessig. Før jeg begynte med dette kunne det gå flere måneder mellom hver mens, og den varierte ofte i mengde og lengde

Lommelegen - Uregelmessig mens etter p-piller

1. 2 timer siden, kupton skrev: Dette er ikke en advokatsak. Det er alt for lite til å ta det den veien. Når TS ikke er komfortabel med psykologen, er det ikke annet å gjøre enn å avslutte og finne en annen. Lurte bare på om det virkelig er så lett å bare finne en annen behandler. Jeg fikk store pro..
  2. del, men etter jeg sluttet føler jeg meg
  3. Husk at p-piller kun virker når du tar dem regelmessig - hver dag ! Europas første P-pille het Anovlar og inneholdt 85 milligram hormon per periode. Den kom frem for mer enn 25 år siden, men er i dag historie
  4. Uregelmessig mens etter p-piller. Ekspertsvar Jente 23 spør eksperten: Hei. Jeg har lest litt om lavt progesteronnivå, og begynner å bli usikker på om jeg kan ha det
  5. Hei! Jeg har sluttet på p-piller 15 mai, og har enda ikke fått mensen. Har hatt mye hetetokter(veldig varm innimellom) , veldig lett rørt, hodepine, tøtt, osv etter pilleslutt
  6. P-piller som gir mulighet til å utsette eller hoppe over menstruasjoner, brukes av kvinner som ønsker å slippe månedlige blødningene, eller som behandling ved blant annet endometriose. P-piller med forlenget syklus gir mulighet for å hoppe over mensen
  7. Det å ikke få menstruasjon etter å ha sluttet med p-piller kalles postpill amenorrhea (ikke menstruasjon etter pillebruk). Det brukes litt forskjellige definisjoner på når man kan kalle det dette, men det viser seg at etter 3-6 måneder er det kun 2-12 % som ikke har fått tilbake menstruasjonen, og etter et halvt år kun ca. 1%

P-piller må tas regelmessig for at det skal være en sikker prevensjonsmetode. Man tar en tablett hver dag (p-piller som har 28 tabletter på hvert brett - de siste 7 tablettene inneholder ikke virkestoff) eller en tablett daglig i 21 dager etterfulgt av en tablettfri uke Gikk rett inn i regelmessig syklus etter p-pilleslutt. Ble gravid etter 3 mnd. Venninnen min fikk derimot ikke mensen før etter 6 mnd, men ble da gravid med en gang . Skjønner du er utålmodig TS! Men husk at første EL alltid kommer før første menstruasjon, så bare ha sex og kos dere, kanskje klaffer det før du i det hele tatt får mensen Hei Da jeg som 13 åring fikk mens, hadde jeg en syklus på 29 dager...såvidt jeg husker. Fra jeg var 17 til 22 brukte jeg p-piller. Men, da jeg sluttet med disse ble syklusene veldig uregelmessige. De varierte med 27-35 dager. De siste par årene har det stabilisert seg på 30 dager, noen ganger 29-..

Ved bruk av p-piller med 21 tabletter, begynner man på neste brett med piller for å unngå menstruasjon. P-piller med 28 tabletter inneholder 21 tabletter med hormoner, og syv tabletter uten. For å hoppe over mensen med denne type p-piller, begynner du på et nytt brett etter at du har tatt 21 piller med hormoner Etter at man slutter med dem vil det også kunne ta flere måneder før syklusen blir normal igjen. Ved Øvrige p-piller er det mere vanlig med regelmessig mens. Jeg synes det er fornuftig at du får dette undersøkt av gynekolog, spesielt hvis du bruker østrogen p-piller. fysisk og psykisk stress kan påvirke syklus veldig P-piller kan også hjelpe. Hvis blødningsforstyrrelsene skyldes p-piller, kan det mange ganger hjelpe å skifte til et annet merke med en annen sammensetning av hormoner. Kvinner med uregelmessige blødninger i perioden omkring overgangsalderen kan behandles med gestagen i de siste 2 ukene av hver menstruasjonssyklus Jeg sluttet på p-piller for 7,5 mnd siden (8 år på pillen) og har ikke fått tilbake regelmessig syklus. Fikk en blødning rett etter pilleslutt. Første syklusen varte etter dette i 150 dager, så kom menstruasjon i noen dager Utsette mensen med monofase p-piller. Monofase tabletter er tabletter som inneholder faste kombinasjoner av hormoner og som skal tas i enten 21 eller 28 dager. Hvis du bruker p-piller som går over 21 dager, vil du normalt ha en 7-dagers pause mellom hvert brett

Uregelmessig menstruasjonHva menes med u - Gynekolog

1. sa at det er en myte at det tar lang tid å bli fruktbar etter p-pille-bruk. Han sa at på grunn av den jevne strømmen av hormoner er kroppen ekstra fruktbar rett etter p.
  2. Jeg miatet mensen etter ppiller. Den kom tilbake etter noen månder og jeg ble til slutt meg selv igjen. Ppiller ødelagte mye for meg. Har det mye bedre nå uten disse sterke hormonene. Bruk kondom. Hvia du absolutt skal gå på p-piller, kan du bare begynne når du vil. Mensen er ikke viktig. Gå på pillene i 4 uker og ta en uke pause..
  3. imal gunstig effekt
  4. jeg sluttet på p-pillen i januar i år når jeg skulle ha TR.og den har vært regelmessig siden da. for bortfallsblødning eller mens skal du jo ha etter p-pille slutt uansett. Men etter den bortfallsblødningen så er det veldig normalt at mensen kan bli uregelmessig en stund før den stabiliserer seg
  5. dre enn 1 ekstra tilfelle av brystkreft inntil 10 år etter avsluttet bruk i tillegg til de 4 tilfellene som normalt påvises i denne aldersgruppen. Likeledes ville det hos 10 000 kvinner som tar p-pillen i inntil 5 år, men som slutter å ta den ved 30 års alder.
  6. dre smerter og
  7. Det er få temaer det knyttes like mange myter og feiloppfatninger til som det gjøres om p-piller og mensen. Derfor vil vi gjerne oppklare de 12 vanligste mytene som finnes om p-piller og mensen der ute

Men forskerne kan berolige kvinner som er bekymret for om p-pillebruken kan påvirke fertiliteten. De kunne ikke se at langvarig bruk går utover sjansene for å bli gravid senere i livet. Tvert imot virker det som om kvinner som har brukt p-piller i flere år, har litt lettere for å bli gravide enn kvinner som bare brukte p-pillen i kun to år Noen som har greie på hvor lang tid det gjennomsnittlig går før p-pillene er ute av systemet? Sluttet på p-piller (Trionetta) i desember, og har hatt regelmessig og normal mens etter dette. Noen som vet noe om hvordan dette funker Du bør helst starte med Melleva dagen etter siste virksomme tablett (siste tablett som inneholder virkestoff) av din tidligere p-pille, men senest dagen etter den tablettfrie perioden for din tidligere p-pille. Dersom du bytter fra vaginalring eller p-plaster som inneholder flere hormoner, bør du følge rådene fra legen din

MYTER OM P-PILLER: P-piller er et av de og det er viktig at ikke bare brystene sjekkes regelmessig, men også underlivet. men en årsaksammenheng etter Bradford Hills 10 kriterier Bivirkninger av P-piller er noe de fleste opplever i ulik grad. Det kan være alt fra småplager til mer alvorlige bivirkninger som blodpropp. I denne artikkelen skal vi ta for oss bivirkninger ved bruk av P-piller, og gi deg informasjon om bivirkninger som det offentlige og legemiddelindustrien ikke vil du skal vite om. I april-mai 2010 gikk Legemiddelverket så langt som å publisere en egen. Babyplaner? Tenker du på å bli gravid, eller har du allerede prøvd en stund uten resultat? Her finner du andre prøvere og ingen tegn til mens og ingen positiv graviditetstest... Begynner allerede å bli lei av å vente. Tok 9 mnd sist før enn jeg ble gravid så jeg vet at det kan ta tid... Men likevel... Gå til innhold. 6 uker siden p-pille slutt » Barn i magen » Bli gravid. Overgang fra en kombinasjons-p-pille, p-ring eller p-plaster Du skal helst begynne å bruke Yasmin 28 dagen etter inntak av siste aktive tablett (den siste tabletten som inneholder virkestoff) for din tidligere p-pille, men senest dagen etter at den tablettfrie perioden for din tidligere p-pille er over (eller etter den siste inaktive tabletten av din tidligere p-pille)

Bli gravid etter p-piller. For noen er det å bli gravid etter bruk av p-piller like enkelt som å stoppe med prevensjon. For andre krever det derimot mer innsats, og det vil ta lengre tid enn hva man tror. P-piller brukes av mange kvinner som prevensjon for å hindre uønsket graviditet Kan man være gravid selv om man har mensen? De fleste kvinner vil miste mensen helt dersom det har skjedd en befruktning. Noen gravide kan ha sparsomme blødninger fra skjeden de første 2-3 månedene. Hvis man er gravid kan man ikke få en skikkelig mens, men man kan få en mensenlignende blødning som virker som om at man har en vanlig mens

Video: Unormal blødning - NHI

P-piller og mini p-piller P-Piller. P-piller inneholder hormoner som hemmer eggløsningen og på den måten hindrer graviditeten i å oppstå - dvs. det skjer ikke noen befruktning av kvinnens eggcelle med mannens sædcelle. P-piller er det mest anvendte prevensjonsmiddel i Norge. Viktig: - P-piller kun virker når du tar dem regelmessig - hver. Jeg har gått på p-pille siden jeg var 17 år, og startet med Loette, men så byttet jeg til Diane (pga. uren hud, og gikk på denne kun i 1 år), for så å prøve p-ring (noe som ikke funket - ble veldig ubehagelig etter en periode), deretter ny p-pille; Yasminelle, og til slutt fikk jeg tilbake mye av den urene huden, slik at jeg valgte å starte på Diane igjen høsten 2015 Hei, jeg er en jente på 19 år. Jeg slutter på p-piller for 2 mnd siden. Rett etter jeg slutter fikk jeg selvfølgelig vanlig pille mens også gikk det 28 dag til jeg fikk vanlig mens. Jeg og samboeren har prøvd i forventet eggløsningtiden nå etter sist mens. Nå er jeg 4 dag forsinket med mens. Har mensenfølelse FEIL: Det er helt ufarlig å utsette menstruasjon når du bruker p-piller ved å. Det kan være mange faktorer som bestemmer når du skal få mensen. Ettersom du blir eldre, blir den mer regelmessig, frem til du kommer. P-piller kan føre til lettere og mer. Utrolig nok betyr det at du hver måned også får litt mensen utenfor livmoren

Etter dette produseres kjønnshormonet progesteron i Videre forklarer eksperten at mange som går på p-piller og utsetter menstruasjonen kan oppleve uregelmessige blødninger fra tid - Det er jo ikke slik at man må blø regelmessig, men hvis det er slik at du ofte blør uregelmessig anbefaler jeg deg heller å ha mensen én gang. Jeg tenkte: «Ok, skjoldbruskkjertelen produserer hormoner, p-piller er hormoner, jeg tar disse hormonene inn i kroppen min - jeg tror jeg heller dropper p-piller». Jeg slutta etter det, og ble etter hvert helt fin igjen. Fra desember 2018 har hun begynt å følge med på egen menssyklus og talt dagene etter mensen Jeg gikk på p piller i en kort periode på ca. 1,5 mnd rundt oktober. Hadde en mens en gang i midten av oktober. Slutta så på pillene midt i brettet og fikk en ny mens den 10. november. Denne mensen varte kun i 3 dager. Jeg har alltid hatt en veldig regelmessig mens når jeg ikke har gått på pilla Jeg fikk P-piller da jeg fikk diagnosen PCOS. Fikk Diane, som ikke er helt som andre p-piller. de inneholder litt andre hormoner og greier. Jeg fikk da mensen regelmessig pga disse, men etter seks aar, begynte ogsaa jeg aa tenke paa bivirkninger som blodpropp og lignende

5 ting som skjedde da jeg sluttet med p-pillen - PFC : PF

Sv: Merkelig, etter p-pille slutt Ja, kroppen blir somregel helt psyko etter pilleslutt. Selv om jeg var heldig og fikk regelmessig mens etter pilleslutt, så er PMS noe heeeeelt annet uten piller! Jeg hadde verken menssmerter eller noe særlig pms da jeg gikk på pilla. NÅ derimot. Jeg kan gå fra å grine til å le på 2 sekunder Må jeg fortsatt ta p-piller etter å ha tatt ellaOne ® Du kan fortsette som normalt med p-pillene dine etter å ha tatt ellaOne ®, men det er en sjanse for at de ikke er like effektive frem til din neste menstruasjon. Frem til da anbefales bruk av kondom ved sex innenfor samme menstruasjonssyklus - Etter fødselen - Amming - Babyens utvikling - Søvn - Babyhelse - Babymat - Tester og babyutstyr ; BARN - Aktiviteter for barn - Barnebursdag - Barnehage - Barnehelse - Allergi/utslett - Barnesykdommer/symptomer - Psykisk helse - Barneoppdragelse - Barnets utvikling - Mat til barn - Reise med bar

- I tillegg har man også p-piller, gestagen p-piller (p-piller uten østrogen), p-ring, p-plaster, p-sprøyte og kondom. Siren Pettersen forteller at fordelen med både p-stav og hormonspiral er at de varer i hele tre til fire år, at de er de sikreste prevensjonsmidlene mot graviditet, at man unngår brukerfeil, at de har lite hormon og ingen risiko for hjerte- og karsykdommer og blodpropp Hei hei! Jeg har allerede bestemt meg for å begynne på P-piller igjen. Jeg gikk på diane før, men sluttet. Jeg fikk større pupper på diane (sikkert pga økt apetitt?) men de forsvant da jeg slutta. Lurer ganske enkelt på om det er noen merker som er kjent for å ha denne bivirkningen (større pupper.. Risikoen for å få blodpropp av p-pillen Yasmin er liten, men er størst første året hos førstegangsbrukere, eller når du begynner å bruke p-piller etter en pause på 4 uker eller mer. Risikoen for blodpropp ved bruk av drospirenon, som f.eks Yasmin (21/28) er ca. 9-12 av 10.000 kvinner Men dette er ikke en naturlig mensen, og det er helt unødvendig å ha slike månedlige blødninger når du går på p-piller, sier både fagfolk og britiske FSRH. Det har helsefordeler å droppe mensen når man går på p-piller, sier Finn Egil Skjeldestad ved UiT Lange sykluser etter p piller. Etter p-pillebruk trenger kroppen litt tid til å justere seg. Og det kan ta tid før du blir gravid. Hvor lenge det tar, vil variere, men ifølge Storbritannias National Health Service (NHS), kan menstruasjonssyklusen være uregelmessig i opptil tre måneder etter at du slutter å ta pillen Det ser imidlertid ut til at frekvensen av uregelmessige blødninger.

P-piller: Hvorfor du bør og hvordan slutte med p-piller. P-piller skremmer nesten livet av meg. Jeg har nylig sjekket de forskjellige kombinasjonspillene, og oppdaget at en enkelt pille inneholder over 20 ganger mer østrogen en kroppen selv lager i løpet av et døgn P-piller kan deles inn i grupper etter østrogeninnhold. men kan brukes hvis en i tillegg har problemer med mye kviser eller andre symptomer på mye mannlige kjønnshormoner. Menstruasjonen blir vanligvis mer regelmessig når man bruker p-piller, men hvis pillenes hormoninnhold er... Sv: Lilla prikk Sv: Lilla prikk Glemt p-pille. Det kan være fort gjort å glemme en p-pille. I pakningsvedlegget står det nærmere informasjon om hvordan du skal håndtere dette. Vi anbefaler at du setter deg inn i informasjonen på forhånd i tilfelle du skulle glemme en p-pille. Resept på p-piller hos Nettlegevakt. Nettlegevakt kan hjelpe deg med e-resept på p-piller i. Mange jenter blir fortalt at de får en regulert mens, en som kommer regelmessig og er relativt svak. Dette er ikke korrekt. Du har ikke mens i det hele tatt fordi du ikke har hatt eggløsning, fortsetter Aabel. Ny pille ikke bedre. Nå finnes det en såkalt østrogenfri p-pille på markedet. Mange tror den er mer naturlig, men Aabel.

Hei! Jeg er ei jente på 22 år som er usikker på om jeg kan være gravid. Går på p-piller (Synfase) og har hatt regelmessig mens i flere år. Denne gang.. P-piller. P-piller kalles også kombinasjonspiller fordi de inneholder en kombinasjon av hormonene gestagen og østrogen. Gestagen er en fellesbetegnelse for etterlikninger av det kvinnelige kjønnshormonet progesteron. Alle p-pillene på markedet inneholder samme østrogen (østradiol), men ulike typer p-piller kan inneholde forskjellig gestagen

Når fikk dere mensen igjen etter å ha sluttet på p-piller

Dette betyr at regelmessig spotting kan forekomme ved bruk av mini-pillen. En annen ulempe, ved de eldre type minipillene spesielt, er at minipillen må tas til samme tid hver dag for at den skal være effektiv, mens p-piller ofte har en litt større glemmemargin Men det innebærer også en viss risiko å bli gravid sent i livet. - Risikoen for blodpropp øker også ved svangerskap. Faktisk er risikoen i så måte flerdoblet i forhold til å bruke p-piller, sier Larsen. Les også: Høyt utdannede får oftere brystkreft. God helse avgjørende. Mange kvinner tror at man må slutte med p-piller etter 35. Den nødprevensjon p-piller er medisinske tiltak for å hindre graviditet når samleie allerede har funnet sted. Det er ikke anbefalt at folk stole på denne metoden for prevensjon regelmessig, men det kan brukes i en presserende situasjon, for eksempel etter en kondom svikter, eller etter en voldtekt

Blødningsforstyrrelser - Felleskataloge

For deg som bruker p-piller: Nyere studier tyder på at p-piller kan forstyrre effekten av ulipristal. For å være på den sikre siden bør du vente med å bruke p-piller eller tilsvarende prevensjonsmidler i 5 dager etter at du har brukt ellaOne og Femke Men hvis du kastet opp mindre enn to timer etter å ha tatt pillen, vil du ta neste aktive pille i pakken din. Hvis oppkastet ditt kommer fra en sykdom, og du er usikker på om du kan holde en ny pille nede, vent til neste dag og ta to aktive piller P-piller regnes for å være et av de tryggeste prevensjonsmidlene, og sjansen for å bli gravid mens du tar pillene regnes som minimal. En annen grunn til at p-piller er effektivt, er at kvinnen kan bli gravid straks hun slutter å ta den. Blant p-pillebrukerne er tre fjerdedeler under 30 år. Mange av disse er unge, enslige kvinner uten barn Les A-magasinet: Mange unge jenter i Norge bruker p-pillen fra tidlig alder, enten fordi de ikke ønsker å bli gravide, eller fordi de ønsker mer regelmessig menstruasjon. Helsestasjoner for ungdom har i seks år gitt ut resept på p-piller, og oppfordrer til bruk for å redusere antallet tenåringsgraviditeter

Myter og fakta om mensen, syklus og prevensjon Aleri

P-piller med progestogen og minipiller kan utløse ufarlige, men til dels ubehagelige bivirkninger slik som kvalme, ømme bryster, hodepine, nedsatt seksuallyst og tørrhet i skjeden. Disse bivirkningene går ofte over men dersom de er plagsomme kan det være nødvendig å bruke en annen prevensjonstype God helse avgjørende Mange kvinner tror at man må slutte med p-piller etter 35 årsalderen. Men er du over 40 år og frisk, kan du i prinsippet velge mellom alle typer prevensjon som finnes helt. P-piller. Etter ammeperioden er det mange som velger å bruke p-piller. Disse er kombinasjonspiller som inneholder både gestagen og østrogen. Det er blant de sikreste prevensjonsmetodene, men det forutsettes at de tas regelmessig. - Noen er skeptiske til p-piller på grunn av faren for blodpropp

P-piller - eMetodebo

Etter at jeg sluttet med pillene, har jeg hatt en menssyklus på 28-30 dager Hvis du nettopp har sluttet på p-piller eller byttet merke kan det også være en årsak til at mensen blir forskjøvet eller uregelmessig en periode Jeg sluttet på Cerazette 29 forsvinner raskere ut av kroppen enn andre p-piller når man begynte på den har jeg hatt veldig uregelmessig mens Hun har behov for prevensjon. Lege spør om det er nødvendig med regelmessig menstruasjon i 1-2 år før oppstart med p-piller. SVAR: Spørsmålsstiller fikk svar per e-post. Under er en kopi av e-postsvaret. Vi gjenfinner ikke dokumentasjon for at en kvinne må ha regelmessig menstruasjon i 1-2 år før oppstart med p-piller Hei der! P-piller hemmer eggløsning, så eggløsningen må komme i gang igjen. Hvis du hadde regelmessig mens før du begynte på pillen pleier det å gå.. Mensen har jeg også rukket å ha, og nå er det like forbanna helvetes vondt som det var da jeg var tenåring. Fosterstilling i to dager, og et jævla mas. Men jeg tror jeg har konkludert med at det er verdt det, når det føles så bra ellers. Det var min erfaring med å slutte på p-piller så langt SVAR: Hei! Det KAN skje at det ikke kommer en vanlig bortfallsblødning, men det er ikke så vanlig, så jeg syns det høres fornuftig ut at du har reagert på det. Jeg tolker deg slik at 20.september v..

Overgang.no : Prevensjon for kvinner i 40-årsaldere

Uregelmessig mens etter p-pilleslutt - Gynekologi og

Mange som slutter med p-piller opplever at menstruasjonen ikke er regelmessig i en kortere eller lengre periode etter man har sluttet. Allikevel kan eggløsning forekomme og man kan bli gravid Prøve å få barn:) jeg har gått på p-piller og å-sprøyte fast siden jeg var 15 år. Det sies jo det ofte tar litt tid da så vi tenkte jo det skjer nok ikke før etter jul jeg gikk ut det siste brettet med p-piller fikk mensen 4 dager seinere, 2 uker etter hadde jeg EL og senere 2 uker fant jeg ut jeg var gravid

Uregelmessig mens etter p-pille slutt

For meg tok det over et år før mensen kom tilbake etter slutt på p-piller. Så gikk det et halvt år til før vi fant ut at jeg ikke hadde eggløsning av meg selv, også et halvt år med medisiner før jeg ble gravid. Jeg hadde da gått på p-piller i 11 år, og brukt flere forskjellige typer I begge tilfeller, p-piller eller p-sprøyter, bør en ha regelmessig menstruasjon. Spesielt er dette viktig for de som ønsker å kunne bli gravide etter å ha brukt disse midlene i en periode SVAR: Hei! Menstruasjonen kan være både uregelmessig og med forskjellig lengde de første årene, men pleier å normalisere seg etter hvert som man blir eldre. Blødningen kan bli forstyrret viss d.. Hvis du bruker kombinasjonspreparater, det vil si østrogenholdige p-piller, p-plaster eller p-ring, kan du hoppe over mensen på disse preparatene. Les mer i pakningsvedlegget. Bruker du et rent gestagenpreparat eller minipiller, p-stav, p-sprøyte eller hormonspiral kan det være vanlig å oppleve litt uregelmessige blødninger

Uregelmessig menstruasjon etter p-pilleslutt - Prøvere og

Etter tre uker med å ha plasteret eller ringen, trenger du bare å bytte den ut for en ny i stedet for å forutse den i en uke. Som med pillen, kan du ha noen mellomblødninger, men alt avhenger bare av kroppen din Uten p-piller Det er også helt mulig å utsette mensen når man ikke bruker p-piller. Mensen kan da utsettes ved hjelp av. SVAR: Hei! De første årene er det vanlig at mensen er uregelmessig, og det kan gå alt fra to uker til et par, tre måneden mellom mensenperiodene. Det pleier for de fleste å bli mer regelmessig, men de.. Mens p-piller er en flott måte å hjelpe deg med å planlegge din families liv, å bli gravid etter at du slutter å ta dem kan virke litt forvirrende. Men det er faktisk ganske enkelt. Det er viktig å følge visse skritt for å hjelpe deg å ha et sunt og lykkelig graviditet etter at du slutter å ta p-piller Valg av prevensjon etter fødsel og graviditet. Hvis du nylig har født, kan sex være det siste du tenker på, men valg av prevensjon bør du faktisk tenke på umiddelbart. En kvinne som velger å ikke amme vil få eggløsning for første gang mellom 25 og 72 dager etter fødselen får ikke mens etter p-pilleslutt, 6 mnd siden - Prøvere får ikke mens etter p-pilleslutt, Jeg gikk 12 mnd før jeg fikk mensen tilbake etter p pille stopp ; Men så vet jeg ikke når jeg får mensen. Har gått på p-piller i snart 3 år og jeg tror det er ganske vanlig å få endel bivirkninger etter p-pilleslutt,

• Qmi oljetilsetning.
  • Flyfoto trondheim 2014.
  • Faktaargument definisjon.
  • Video for youtube.
  • Oracle of delphi.
  • Opprette konkurranse på facebook.
  • Schwabylon schwimmbad.
  • Vintersko med ullfor dame.
  • Binance wiki.
  • Jordbærflekk.
  • Mond auswirkungen auf den menschen.
  • Olemic thommessen bolig.
  • Avløp gråvann hytte.
  • Fusjonere.
  • Mascha und der bär kostenlos runterladen.
  • Jernoksid pris.
  • Unc bolter.
  • Pdf fill download.
  • Sommerferie med barn 2018.
  • Campingplatz litzelstetten mainau.
  • Ballett øvelser navn.
  • England cromwell.
  • Ü30 party zwickau 2018 bilder.
  • Studenten nebenjob.
  • Bayreuth single party.
  • Tropisk alkoholfri drink.
  • Musikkisum.